Frisörfobi





Imorgon ska jag till Frissan, en annan frissa än den jag är van vid, jag ska färga håret och grejer. 
Haha! Jag har en ganska konstig fobi men jag avskyr att gå till frisören.
Det är typ lika hemskt som att gå till tandläkaren, eller det är faktiskt värre. Hos tandläkaren kan jag ligga ner ifall jag skulle känna mig yr plus att de flesta människorna är rädda för tankläkaren så skulle inte vara något konstigt om jag fick lite panik.
 
Men hos frisören..uhhhhhh ryser av ordet frisör.
 
Under tiden som spenderas där inne i frisörsalongen kan nästan vad som helst hända, enligt min galna hjärna då allltså, haha!
Jag är inte rädd för att frisören ska klippa/färga mitt hår fel, att hon ska saxhugga(som knivhugga fast med saxen) mig eller att jag ska se ut som Camilla lindbland 67år när jag kommer ut.
 
MEN däremot är jag rädd för att jag ska gripas av panikattack eller att jag kanske svimmar eller något i den stilen.
Tänk om jag sitter där inne & helt plötsligt får jag för mig att jag inte kan andas ordenligt eller att jag får en konstig oros känlsa i kroppen, vad gör jag då? Jag kan ju inte springa ut när som helst det skulle vara helt crazy , en galen kvinna(observera kvinna ;) ) som springer omkring med grejer i håret på gatorna.
 
Tänk om jag ba mitt i en färgning "nej jag känner inte för det här,nu går jag härifrån..." det skulle ju vara helt wierd, vem gör så ? Så det är jag är rädd för, rädd för att jag ska vilja gå därifrån men inte kunna, typ som en sorts instängdhet.
Sen är det ju lite stel stämning hos en frisör, man måste prata och vara social, känner mig sjukt pressad att prata ihjäl mig och grejer. Jag är absolut ingen osocial person alls eller har svårt att prata med nya människor snare tvärtom men just hos frissan känns det så himla påklistrad hela den socialabiten & jag kan absolut inte vara mig själv under press.
 
Hahaha , Det här låter säkert helt galet, det känns helt galet när jag skriver det, Vem är rädd för att gå till frissan lixom? men jag är 100 % seriös.
Jag har fan frisörfobi!
Adam
2015-05-25 @ 22:56:16

Nu verkar du inte längre vara aktiv. Men du är inte ensam! Jag har själv utvecklat en frisörfobi de senaste åren. Förr var det bland det härligaste jag kände till. Jag såg fram emot att gå till frisören och bli masserad i hårbotten! Men en gång fick jag rysningar varje gång frisören närmade sig med saxen, och så har det fortsatt nu i nästan ett år! Jag sitter nu istället och ryser och svettas (sjukt ocharmigt) och ibland till och med blundar samtidigt som jag önskar att det ska vara över snart.

Otroligt märkligt hur hjärnan kan bete sig ibland...

AndrewPit
2023-07-03 @ 18:14:49

Videography may be the art and manner of capturing moving pictures on film or digitally. It is an extremely creative and also technical field that will require a mix of imaginative vision, technological abilities, and solid communication skills. The work of a videographer would be to create visually compelling images that tell a story, convey an email, or just captivate a gathering. In this specific article, we are going to examine the different aspects of the work of a videographer and why it really is an important and tricky profession. probably one of the most critical facets of videography is storytelling. A videographer accounts for bringing a tale to life through the use of moving images. They must be able to comprehend the story they've been trying to tell, and then use their technical skills to capture it in a visually compelling way. This calls for a deep knowledge of the narrative structure, character development, and pacing of a tale. In addition it requires a great feeling of simple tips to visually convey emotions, moods, and themes. Creative imagination: Videographers must be able to think creatively to be able to visually tell an account or convey an email. They must be able to see things in different ways, and then use their commercial skills to carry those ideas to life. This requires a good sense of composition, color, and movement. Moreover it requires a knowledge of simple tips to use visual effects and animation to improve the visual impact of a tale. A videographer must have an eye for detail, and then identify and rectify errors within their footage. They should be in a position to begin to see the big picture plus the small details. This involves a good knowledge of the technical areas of the craft, in addition to an ability to pay attention to the tiny details that can make an impact when you look at the final product. if you'd like to know more more about this informative article topic area visit my favorite internet site: los angeles headshots and near Los Angeles California




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0